Zecedouăzeci.ro
Mai mult decât sfaturi și idei

10 alimente ce îți vor păstra tinerețea

0 138
Nu s-a descoperit încă leacul suprem pentru a rămâne mereu tânăr, însă există niște trucuri, pe care dacă le pui în practică, poți amâna efectele îmbătrânirii.

Există două vești, vestea proastă: timpul nu poate fi oprit, cea bună: efectul său asupra corpului poate fi încetinit dacă mâncăm corect.

Iată 10 super alimente care îți vor păstra mai mult tinerețea.

1. Semințele de dovleac

Semințele de dovleac sunt bogate în zinc, triptofan și acizi grași polinesaturați. Îmbunătățesc elasticitatea pielii și ajută la vindecarea rănilor. Semințele de dovleac conțin și antioxidanți – carotinoidă și vitamina E – care pot ajuta la prevenirea bolilor de inimă și la scăderea nivelului de colesterol.

De asemenea, semințele de dovleac pot ajuta la prevenirea bolilor de prostată și la îmbunătățirea fertilității masculine. Iar triptofanul din ele ne ajută să dormim mai bine. Somnul este un element important al frumuseții și longevității.

Doza: Se recomandă consumul de la 23 până la 42 g de semințe de dovleac pe zi. Deci, trei linguri sau o mână pe zi este bine.

2. Roșiile

Roșiile sunt bogate în licopen și caroten. Licopenul conferă roșiilor culoarea roșie și protejează planta de soarele puternic. Această substanță este utilă și pentru oameni, deoarece protejează pielea de arsurile solare. Licopenul poate fi obținut și din roșiile crude, dar această substanță este mai bine asimilată după prelucrarea termică.

Lipsa licopenului și beta-carotenului crește riscul de atacuri de cord și accidente vasculare cerebrale. Roșiile reduc riscul bolilor cardiace, micșorează nivelul colesterinei în sânge și întărește vasele sanguine.

Doza: în mod ideal, ar trebui să consumi aproximativ 22 mg de licopen pe zi. Aproximativ atâta se conține în două linguri de sos de roșii sau într-un pahar de suc de roșii.

3. Pește gras (somon, sardină, hering, macrou)

Acești pești sunt bogați în acizi grași omega-3 și în nutrientul natural dimetilaminoetanol (DMAE). O dietă bogată în pește gras poate ajuta la prevenirea ridurilor și la menținerea frumuseții pielii. Omega-3 are proprietăți antiinflamatorii și îmbunătățește starea pielii, a unghiilor și a părului. Acești acizi sunt, de asemenea, esențiali pentru sănătatea oaselor.

Doza: Se recomandă să consumi o porție de pește gras (140 g) de trei ori pe săptămână. Poți consuma și conserve de pește. Un lucru important este ca ele să conțină ulei de calitate înaltă.

4. Cacao sau ciocolată neagră

Cacao și ciocolată conțin flavonoide. Ele au proprietăți antiinflamatorie și luptă împotriva radicalilor liberi care duc la îmbătrânirea prematură. În cadrul unei cercetări s-a constatat că cacao și ciocolata neagră, cu polifenoli și flavonoli, au mai mulți antioxidanți decât multe alte alimente testate, inclusiv afine și fructe de padure acai.

Totodată, cacao activează producția de serotonină, ceea ce ne face fericiți.

Doza: cercetătorii recomandă consumul zilnic de până la 40 g de ciocolata de 80% cacao.

5. Migdale

Sunt bogate în flavonoide, vitamina E, L-arginină, acizi grași polinesaturați și magneziu. De asemenea, au grăsimi vegetale de bună calitate și antioxidanți de care avem nevoie, care se conțin doar în coajă. Prin urmare, cel mai bine este să mănânci migdale necojite.

Magneziul are un efect pozitiv asupra vaselor sanguine. Migdalele reduc daunele pe care le provoacă fumatul organismului. Și nu în ultimul rând, crește libidoul bărbaților.

Doza: Nutriționiștii australieni au ajuns la concluzia că porția optimă este de până la 20 de migdale pe zi.

6. Pătrunjel

Pătrunjelul conține multa miristicină, vitamina C, caroten și clorofilă. Este antiinflamator și conține tone de antioxidanți. Curăță sângele și promovează producția de glutation, care este cheia principală a unui corp tânăr. În plus, pătrunjelul ajută la ameliorarea umflăturilor și protejează împotriva bacteriilor cauzatoare de boli.

Doza: se recomandă de consumat o mână mare (30-40 g) de trei ori pe săptămână. Cel mai simplu mod de a mânca: smoothie-uri verzi și salate de patrunjel.

7. Lămâie

Sunt bogate în vitamina C, antioxidanți, ulei de lămâie, flavonoide și citrici vegetali.

Bogat în vitamina C și antioxidanți, sucul de lămâie îți stimulează sistemul imunitar. Și, în mod ciudat, reduce și acidificarea corpului! La rândul său, acest lucru ne ajută să eliminăm toxinele și să evităm bolile de rinichi.

Aceste fructe te vor ajuta chiar și cu deficitul de fier. Ele, însăși, conțin o cantitate mică de fier, dar vitamina C și acidul citric îmbunătățesc absorbția acestei substanțe din alte alimente. Coaja lor va ajută, de asemenea, la prevenirea cancerului de piele. Iar vitamina C din lămâi este esențială pentru prevenirea bolilor de inimă.

Doza: sucul unei lămâi conține aproximativ 18,6 mg de vitamina C. Iar aportul zilnic recomandat pentru adulți este de 65 până la 90 mg. Deci, bea câteva pahare de apă cu o bucată de lămâie pe zi. Coaja poate fi adăugată la prepararea bucatelor, cum ar fi salate, risotto, paste și alte feluri de mâncare fierbinți.

8. Ghimbir

Ghimbirul conține cineol, citral și gingerol. Și, pe lângă gustul excelent, are și proprietăți antibacteriene. Prin urmare, este util mai ales atunci când călătorești. Rădăcina de ghimbir ajută, de asemenea, la eliminarea inflamațiilor preexistente și la vindecarea rănilor (dacă este administrată intern!).

Ghimbirul este util în lupta cu greață și bolile de mișcare. De asemenea, îmbunătățește circulația sângelui, digestia și absorbția altor substanțe nutritive din orice aliment și ajută la furnizarea de oxigen creierului și pielii. Și, în cele din urmă, ghimbirul reduce durerea musculară după efort fizic.

Doza: până la 4 g pe zi, dar nu mai mult. Îl poți folosi în diferite moduri: adăuga la ceai, salate, sosuri pentru bucătăria asiatică și piureuri.

9. Sfecla

Sfecla este bogată în fibre solubile în apă, acid folic, potasiu, colină, acid hialuronic și caroten.

Datorită conținutului său ridicat de fibre solubile în apă, ajută la eliminarea toxinelor și a radicalilor liberi din organism. Îmbunătățește digestia și previne bolile intestinului. Sucul de sfeclă ajută la funcționalitatea mușchilor.

Doza: se recomandă consumul de la 140 la 250 ml de suc de sfeclă pe zi. În plus, poți face salate din sfeclă și borș proaspăt. Să nu consumi sfeclă în exces: excesul lor duce la probleme cu rinichii.

10. Unt

Untul conține vitaminele A, D, E, CLA (acid linoleic) și toate tipurile de grăsimi sănătoase. Acestea sunt antiinflamatoare pentru sistemul nostru imunitar. Untul are un efect benefic asupra metabolismului și ajută la funcționalitatea intestinului. CLA ajută la construirea mușchilor și previne bolile de inimă. De asemenea, participă la absorbția calciului.

Există un moment important: ultimele două proprietăți se pierd în timpul pasteurizării. Așa că încearcă să găsești unt din lapte nepasteurizat.

Doza: nu mai mult de 250 g pe săptămână. Abuzul de unt duce la ridicarea nivelului de colesterol.

Primește notificări în timp real pe dispozitivul tău, abonează-te acum.

Lasă o replică

Adresa email nu va fi făcută publică

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish. Accept Read More