Zecedouăzeci.ro
Mai mult decât sfaturi și idei

7 alimente pe care să le eviți ca să fii sănătos

0 208

Știai cât de puține alimente trebuie să eviți pentru a rămâne sănătos? Atunci când hotărăști să îți schimbi stilul de viață, prima schimbare pe care ar trebui să o faci este de fapt… frigiderul.

Nu poți mânca sănătos, dacă ai burdușit frigiderul cu junk-food. După cum nici să n-ai nimic în frigider nu este o idee bună, pentru că atunci ești tentat să comanzi o pizza sau să mănânci în oraș. Așadar, „detoxifierea” frigiderului și a bucătăriei, iată primii pași în începerea unui stil de viață sănătos.

Iată ce alimente ar trebui să arunci din bucătărie și cu ce să le înlocuiești, că să fii sănătos

Cerealele

Dacă obișnuiești să mănânci cerealele pline de zahăr și conservanți (dar fără niciun element nutrițional) ar fi bine să renunți. Un bol de cereale este de fapt un bol cu zahăr și nimic altceva.

Alimentele procesate

Aceste alimente conțin o lista întreagă de chimicale care, odată ce te-ai obișnuit cu gustul lor, îți vor crea o dorința și mai mare să le mănânci. Cu cât mănânci mai mult, cu atât vei vrea mai mult.

Margarina

Margarina este un pachet de chimicale gălbui, de pe a cărui eticheta îți zâmbesc oameni „sănătoși”. Untul este un produs mult mai pur. Conține grăsimi, însă aceste grăsimi nu sunt atât de dăunătoare precum cele din margarină.

Mâncarea la conservă

Studiile de specialitate au relevat faptul că substanțele chimice și toxinele din conservă pot ajunge și preparat. În plus, alimentele conservate sunt preparate astfel încât să aibă un termen de valabilitate mare, așa că își pierd cele mai multe dintre proprietățile nutriționale. Unele conserve conțin zahăr, sare rafinată, conservanți, așa că este indicat să citești cu atenție eticheta produsului înainte să-l cumperi. Alege-le pe cele care conțin doar apă.

Sosuri pentru salate

Sosurile pentru salate din comert contin zahar, gluten si alte substante chimice. Daca vrei sa dai savoare salatei, opteaza pentru ierburi aromate si alte condimente.

Biscuiti, prajiturele, dulciuri

Nu tot ce se vinde la raft este bun de cumparat si sigur pentru sanatatea ta.

Sare de masa

Sarea de masa este un tip de sare procesata pe care organismul nu-l recunoaste. In plus contine aditivi si nici urma de mineralele pe care le are sarea naturala. Sarea de masa intrerupe circuitul fluidelor in organism, conduce la aparitia celulitei, dar si la boli grave precum artrita, guta sau deficiente renale.

Si daca tot ai facut “curatenie”, iata cu ce sa inlocuiesti alimentele daunatoare.

Proteine

Peste, carne slaba sau de pui sunt numai cateva sugestii de alimente pentru care ar trebui sa rezervi un loc in frigider.

In debara poti rezerva loc pentru nuci si seminte.

Salata si legume

Toate mesele din zi ar trebui sa contina legume. Cele mai colorate legume sunt o sursa importanta de fitonutrienti care reduc riscurile de boli cardiovasculare, cancer, diabet. Fa-ti un curcubeu in frigider.

Alternative la lactate

Poti inlocui laptele clasic cu laptele de cocos sau de migdale. Daca iti place branza, opteaza pentru branza feta din lapte de capra.

Ulei de masline sau de cocos

Uleiul de masline este ideal pentru salate. Nu este recomandat la gatit pentru ca are o toleranta foarte mica la temparaturi inalte si emana chimicale periculoase pentru corp. Pentru gatit este recomandat uleiul de cocos sau de avocado.

Faina de cocos, de orez sau de naut

Aceste tipuri de faina nu contin gluten si sunt foarte bune pentru gatit, aluaturi sau pentru ingrosarea sosurilor.

Orez brun, paste, taitei din orez

Acestea sunt lipsite de gluten, insa nu este recomandat sa le consumi des pentru ca sunt, totusi, o forma de zahar.

Quinoa

Semintele de quinoa sunt o alternativa la orez sau cuscus. Nu contin gluten, insa sunt oameni care pot avea probleme digestive din cauza lor.

Sare roz de Himalaya

Este cea mai naturala forma de sare disponibila, cu un bogat continut mineral.

Cafea de calitate

Daca esti bautor de cafea, opteaza pentru cafeaua organica. Nu depasi doua cesti pe zi si nu adauga nimic in cafea.

Otet din cidru de mere

Este excelent de folosit in salate. Unii il recomanda diluat in apa calduta pentru a arde grasimile si a ajuta la digestie.

Turmeric

Acest condiment poate fi considerat medicament, avand in vedere ca are proprietati antiinflamatorii.

Primește notificări în timp real pe dispozitivul tău, abonează-te acum.

Lasă o replică

Adresa email nu va fi făcută publică

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish. Accept Read More