Zecedouăzeci.ro
Mai mult decât sfaturi și idei

Cele mai bune practici pe care să le urmezi în 2023 când vine vorba de SEO

0 487

Indiferent dacă ești un începător în zona SEO și a marketingului digital sau ai câțiva ani de experiență în acest domeniu, ar trebui să urmezi anumite best practices în 2023 care îți vor aduce rezultatele dorite pentru campaniile implementate. De la dezvoltarea inteligentă a conținutului pe baza unor cuvinte cheie țintă, până la HTML semantic sau featured snippets, există mai multe idei pe care ar trebui să le pui în practică.

Iată 18 dintre cele mai bune practici pe care să le urmezi în 2023 când vine vorba de SEO

1.  Dezvoltă conținut pe baza cercetării de cuvinte cheie țintă

Cu siguranță nu mai este un secret pentru tine faptul că cercetarea cuvintelor cheie esteesențială pentru SEO. Totuși, la fel de mult contează și cum sunt acestea folosite și în ce elemente ale site-ului/ articolelor. Spre exemplu, cuvântul cheie cu cele mai multe căutări (primary keyword) ar trebui să se regăsească neapărat în titlu (sau elementul h1 al paginii), iar cuvintele cheie secundare ar trebui să fie folosite pentru capitole și subcapitole ale unui text sau ale unei pagini (h2 și h3). Bineînțeles, mai pot exista cuvinte cheie cu puține căutări care, deși nu se vor regăsi în h2 și h3, pot fi introduse în text.

2.  Folosește titluri și headinguri eficiente

Legat de ceea ce am menționat mai sus, titlurile și headingurile sunt importante pentru ca Google să înțeleagă mai ușor despre ce este pagina, care este topicul principal și ce alte informații mai pot fi regăsite în pagină. Cu toate acestea, când vine vorba despre best practices pentru SEO, asigură-te că headingurile folosite sunt în strânsă legătură cu subiectul abordat în corpul de text sau în pagină.

3.  Scrie metadescrieri puternice

Metadescrierile reprezintă un indiciu atât pentru cititori, cât și pentru motorul de căutare, în legătură cu ceea ce se află în pagină. Pentru a reuși să scrii metadescrieri puternice, te poți întreba „ce m-ar face pe mine, ca utilizator, să dau click pe această pagină și nu pe alta?”. Astfel, fie că este vorba de un call to action puternic sau de o scurtă descriere a unui articol de blog, fiecare metadescriere trebuie să fie atent gândită și optimizată pentru a aduce vizitatori pe paginile site-ului tău.

4. Optimizează toate imaginile

Acest lucru este important, în primul rând, pentru viteza de încărcare a site-ului. Cu imagini optimizate corespunzător, vei putea avea un site care se încarcă îndeajuns de repede pentru a nu pierde potențiali vizitatori. În plus, un site care se încarcă repede îți va aduce puncte în plus în ochii algoritmului și va ajuta campania SEO mai mult decât ai putea crede.

5.  Include o serie de link-uri interne

Link-urile interne sunt folositoare întrucât reușesc să ofere autoritate și altor pagini din site-ul tău. De asemenea, ajută motorul de căutare în procesul de crawling, făcându-i munca de a găsi toate paginile din site mai ușoară. Bineînțeles, link-urile interne sunt utile și pentru utilizatori – cu ajutorul acestora, ei pot găsi și alte pagini interesante din site-ul tău.

6.  Furnizează un design ușor de utilizat pe desktop și mobil

Designul site-ului tău poate convinge utilizatorii să rămână mai mult timp pe site și chiar să facă o achiziție. Degeaba ai optimizat campaniile PPC și ai numeroase vizite pe site dacă în momentul în care un utilizator accesează landing page-ul tău este întâmpinat de un design învechit, greoi, care nu îi inspiră deloc încredere. De asemenea, ține cont de optimizarea paginilor pentru mobil!

7.  Optimizează viteza paginii

Deja am menționat importanța optimizării imaginilor pentru o viteză a site-ului îmbunătățită, dar mai sunt numeroase alte acțiuni pe care le poți face pentru a avea un site mai rapid. În plus, tool-uri precum Lighthouse te vor ajuta să testezi viteza diferitelor pagini și te vor îndruma în legătură cu ceea ce trebuie să faci pentru a îmbunătăți rezultatele.

8.  Utilizează navigarea și sitemap-urile

Este important să creezi o structură a site-ului care să fie pe înțelesul utilizatorilor, să fie logică și intuitivă. Produsele sau serviciile oferite ar trebui să fie împărțite corespunzător în categorii și subcategorii care pot fi găsite cu ușurință. După ce structura site-ului și navigarea au fost puse la punct, este timpul să introduci sitemap-ul în Google Search Console!

9.  HTML semantic

HTML-ul semantic ajută motorul de căutare să înțeleagă mai bine despre ce este vorba în pagina ta, oferind informații despre topicurile incluse și structura abordată. Poți citi mai multe despre HTML-ul semantic de la specialiștii din domeniu sau, dacă nu ești sigur cum ar trebui să procedezi pentru afacerea ta, poți contacta agenția de marketing digital Limitless.ro care te va ajuta să implementezi aceste modificări.

10.  Optimizează-ți site-ul pentru Google Discover

Google Discover le arată utilizatorilor diverse pagini web care sunt în strânsă legătură cu preferințele lor și interesele pe care le-au manifestat anterior. Dacă îți vei optimiza site-ul pentru Google Discover, vei putea crește numărul vizitatorilor pe site-ul tău și, dacă aceștia vor găsi informațiile prezentate drept interesante, poate vor deveni chiar clienții afacerii tale!

11.  Featured Snippets

Aceste featured snippets apar cel mai des la începutul căutărilor din motorul de căutare și reprezintă un răspuns scurt și la obiect în legătură cu ceea ce a căutat un utilizator. Fiind la începutul rezultatelor și oferind un răspuns scurt, nu este de mirare că aceste featured snippets câștigă foarte multe click-uri.

12.  Concentrează-te pe Core Web Vitals

Google pune accentul pe aceste core web vitals întrucât ele pot crește calitatea experienței utilizatorilor pe site-ul tău. După cum probabil știi deja, pentru algoritm este important să ofere doar acele rezultate care satisfac nevoia utilizatorilor, care răspund cel mai bine întrebărilor sau intereselor pe care aceștia le au.

13.  Algoritmul BERT

BERT sau Bidirectional Encoder Representations from Transformers este un algoritm care se concentrează mai mult pe intenția utilizatorilor atunci când aceștia fac o căutare în Google. Este un algoritm pe bază de inteligență artificială care reușește să identifice topicurile sau subiectele dintr-o pagină, mai degrabă decât cuvintele cheie individuale.

14. Calitatea conținutului

Cu introducerea algoritmului BERT și a accentuarea tot mai mare a conținutului de calitate, pentru rezultate SEO de succes în 2023 este necesar să te asiguri că tot ceea ce ține de conținutul site-ului tău este optimizat și calitativ – respectă atât indicațiile SEO, cât și nevoile utilizatorilor.

15.  Expresii de cuvinte cheie long-tail

Cuvintele cheie long-tail sunt ignorate adesea, deși ele pot „rotunji” foarte bine rezultatele obținute din SEO. Ele sunt ignorate pentru că sunt expresii cu puține căutări, însă, pe aceste cuvinte nici „bătălia” nu este atât de acerbă. Spre exemplu, foarte multe site-uri targetează cuvântul cheie „rochie”, dar mult mai puține site-uri targetează cuvântul cheie „rochie roșie lungă de seară”. Dacă îți vei optimiza conținutul cu ajutorul acestor cuvinte cheie, vei observa o creștere rapidă a vizitelor pe site și chiar a vânzărilor!

16.  Generează backlink-uri eficiente și de calitate

Pentru o mai mare autoritate în ochii Google, ai nevoie de backlink-uri eficiente și, esențial, de calitate. Aceste backlink-uri se pot obține de la site-uri cunoscute în nișa în care activezi sau site-uri care au un număr de cititori/ vizitatori foarte mare.

17.  Concentrează-te pe SEO tehnic

Partea tehnică a SEO nu este pe gustul multor specialiști, însă ea nu trebuie ignorată! Vestea bună este că dacă este pusă la punct corespunzător, nu va mai avea nevoie de modificări majore pentru mult timp/ doar atunci când au loc schimbări majore în site.

18.  Fă audituri SEO regulate

Cu ajutorul auditurilor SEO vei putea identifica micile greșeli sau scăpări anterioare și le vei putea remedia fără să pierzi prea mult timp. Poți face câte un audit în fiecare quarter sau ori de câte ori simți nevoia sa verifici starea site-ului tău din punct de vedere SEO.

Așadar, acestea sunt cele mai importante 18 SEO best practices pe care le poți urma în 2023 pentru a fi cu un pas mai aproape de a-ți atinge targeturile de business! Frumusețea SEO este că te poate ajuta cu diverse targeturi pe care le poți avea – de la creșterea gradului de brand awareness, la creșterea vânzărilor sau fidelizarea clienților.

Primește notificări în timp real pe dispozitivul tău, abonează-te acum.

Lasă o replică

Adresa email nu va fi făcută publică

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish. Accept Read More