Zecedouăzeci.ro
Mai mult decât sfaturi și idei

Poți să slăbești dormind. Iată câte calorii consumi noaptea

0 300

Corpul nostru lucrează chiar și atunci când suntem în stare de repaus și când dormim. Dacă te-ai întrebat vreodată câte calorii arzi atunci când dormi, ei bine răspunsul s-ar putea să te surprindă pentru că, în medie, o persoană consumă între 30 și 80 de calorii pe oră atunci când doarme. Câte calorii arzi are de-a face cu diverși factori cum ar fi greutatea, metabolismul dar și durata somnului.

Câte calorii arzi în timp ce dormi?

Somnul este momentul în care organismul se regenerează, iar pentru a face acest lucru eficient se produc diverse transformări cum ar fi scăderea temperaturii corpului și încetinirea respirației. 

Fiecare persoană arde o cantitate diferită de calorii în timpul somnului, în funcție de rata metabolică bazală personală. Rata metabolică bazală se referă la energia necesară corpului nostru pentru funcțiile esențiale, cum ar fi reglarea temperaturii, refacerea celulelor, respirația și circulația.

La majoritatea persoanelor, rata metabolică bazală reprezintă aproximativ 85% din totalul caloriilor arse într-o zi în stare de repaus, restul de 15% reprezentând caloriile pe care le consumă creierul când arde glucoza pentru a o transforma în energie. 

Există o formulă după care se poate calcula rata metabolică bazală și anume RMB = (10 x greutate exprimată în kilograme) + (6.25 x înălțime în centimetri ) – ( 5 x vârsta în ani) + 5 pentru bărbați și RMB = (10 x greutate exprimată în kilograme) + (6.25 x înălțime în centimetri) – (5 x vârsta în ani) – 161 pentru femei. 

Ce factori afectează rata metabolică bazală?

Rata metabolică bazală variază de la persoană la persoană, în funcție de mai mulți factori precum înălțimea, vârsta, genul sau hormonii. Înălțimea și greutatea sunt principalii factori care influențează numărul de calorii arse pentru că un corp mai mare are nevoie de mai multă energie pentru a funcționa. 

Un alt factor important este forma în care te afli, cu cât ești mai activ și mai în formă cu atât vei arde mai multe calorii deoarece mușchii ard mai mult decât grăsimea. Genul este un alt factor important pentru că bărbații au rata metabolică bazală mai mare. Hormonii joacă și ei un rol important pentru că sarcina, alăptarea, menopauza sau hipertiroidismul pot contibui la creșterea sau scăderea ratei metabolice bazale.

Corpul nostru lucrează chiar și atunci când noi ne odihnim, numărul de calorii pe care le arde fiind influențat de numeroși factori. Pe lângă gen, vârstă și greutate, o dietă echilibrată și un somn de calitate sunt factori cheie pentru a arde cât mai multe calorii în timpul somnului. 

Primește notificări în timp real pe dispozitivul tău, abonează-te acum.

Lasă o replică

Adresa email nu va fi făcută publică

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish. Accept Read More