Principalele tendințe pe care mizează rețelele sociale în 2023
Social Media reprezintă o lume virtuală în afara căreia mulți dintre noi nu mai putem trăi. Câteva ore în care serverele Meta, TikTok sau Instagram sunt „căzute” provoacă panică la nivel general, fiecare crezând că este ceva în neregulă cu contul lui.
Fără îndoială, anul care abia a început va consolida această legătură trainică prin implementarea la o scară și mai largă a inovațiilor, care să ducă experiența de utilizator la un nivel superior. Sectorul tehnologiei este cel în care se petrec cele mai rapide schimbări, iar în sfera rețelelor de socializare se întrevăd următoarele schimbări:
„Explozia” conținutului audio
Pe măsură ce tot mai multe platforme de socializare se îndreaptă către conținut bazat pe video, rolul elementului audio în rețelele sociale crește pe zi ce trece. Facebook are instrumente prin care percepe sunete foarte fine, Twitter are tweet-uri vocale și Twitter Spaces, iar LinkedIn are deja evenimente audio. Este timpul să fie creată o strategie care să valorifice puterea sunetului social în 2023.
Vă simțiți îndrăzneți? Intrați în Metavers și experimentați marketingul audio pentru marcă. Vreți să începeți cu pași mai mici? Consolidați-vă strategia Instagram Reels cu „tranding audio” pentru a vă asigura un enagagement mai mare și o acoperire mai largă.
Rețelele sociale vor fi noua casă pentru jocuri
Dacă ați jucat vreodată Candy Crush în naveta zilnică de acasă la birou, sunteți oficial amatori de jocuri. În contextul în care platformele de socializare sunt platforme de publicitate încercate și verificate, jocurile oferă o mulțime de noi oportunități interesante pentru mărci și afaceri în 2023. Astfel, se constată că o serie de companii și mărci de tehnologie își dublează și investițiile în jocuri.
Netflix urmează să-și extindă aria de afaceri, construind primul său studio intern de jocuri video, în Helsinki. Casele de modă de lux continuă să folosească jocurile ca mijloc de implicare a comunității și pentru a reduce decalajul dintre realitatea virtuală și viața reală. De asemenea, se estimează că industria jocurilor de noroc va investi peste 17 milioane de dolari în publicitatea prin intermediul jocurilor ce pot fi accesate prin rețelele de socializare.
Conținutul video merge spre formatul vertical
Deși expansiunea deosebită a TikTok nu mai este o noutate, influența acestui concept asupra modului în care funcționează alte platforme de socializare va continua. Așteptați-vă să vedeți tot mai mult conținut video în format vertical.
Instagram a urmat exemplul lui TikTok în acest sens, iar acum YouTube și Facebook adoptă și ele această strategie. Pe Facebook, videoclipul vertical are o rată de redare cu 90% mai bună decât videoclipurile orizontale, iar YouTube încearcă o nouă funcție care reformatează anunțurile video în redare verticală.
BeReal și Instagram Candid Challenges vor elimina conturile „fake”
BeReal a schimbat jocul în 2022, punând un accent sporit pe autenticitate. Deși a fost lansată în 2020, aplicația a început să fie folosită la potențialul real abia anul trecut și a anunțat deja o nouă eră care favorizează documentarea reală, în detrimentul conținutului „cosmetizat”.
Instagram Candid, care nu a fost încă lansat, va trimite în curând o notificare utilizatorilor în momente aleatorii și va solicita o fotografie făcută chiar atunci cu două camere. TikTok Now va trimite o notificare similară, dar fidel naturii sale, va accepta și videoclipuri. Așadar, se merge în direcția autenticității, nu a strălucirii.
Ascensiunea Nano-Influencer și UGC
Nano-influencers (cei cu mai puțin de 10.000 de urmăritori) reprezintă deja 90% din campaniile de succes de marketing influencer. Aceștia sunt considerați mai credibili, conectează marca cu publicul de nișă și oferă acces direct la publicul țintă. În plus, companiile publicitare nu mai sunt atât de costisitoare.
În același timp, conținutul generat de utilizatori (UGC) va deveni și mai important. Acest instrument de marketing organic creează o legătură directă cu consumatorii reali, cultivând relații puternice de brand-client.
AI va prelua crearea de conținut și își va analiza singură performanțele
Inteligența Artificială (AI) este orice software care automatizează anumite activități, cum ar fi redactarea eficientă a postărilor pe rețelele sociale sau descoperirea de noi canale de publicitate. Piața AI este de așteptat să crească anual cu 120%. Cel mai probabil, apelați deja la Inteligența Artificială, în diverse forme ale ei. Deși scripturile nu vor putea înlocui content-ul personalizat, autentic, ele vă pot ajuta să veniți cu idei noi și cu elemente de pornire care să surprindă unicitatea brandului.
În plus, softurile pot măsura singure eficiența mesajelor pe care le construiesc și au capacitatea de a se perfecționa în funcție de cuvintele care au cel mai mare succes la public.