Zecedouăzeci.ro
Mai mult decât idei

Sfaturi de bază pentru o alimentație sănătoasă

0 95

Principiile unei vieți sănătoase sunt pe cât de simple, pe atât de eficiente. Alimentația sănătoasă este un subiect care suscită interesul publicului larg de multă vreme, subiectul accentuându-se mai tare în ultima vreme după ce studiile de specialitate s-au axat pe a demonstra cât sunt de nocive alimentele pe care le consumăm zilnic.

Dacă până acum nu ți-a păsat foarte mult ce mănânci sau  pur și simplu nu știi cum să începi să ai o viață sănătoasă, nu e prea târziu să începi chiar de acum și să pășești pe drumul unui stil de viață sănătos. Nu trebuie să fi nutriționist pentru a cunoaște și a respecta câteva sfaturi și să le transformi în reguli de viață, care te vor ajuta să îți păstrezi silueta și să te menții în formă. Trecem în revistă câteva lucruri esențiale cu care ar trebui să începi atunci când vine vorba de un stil de viață sănătos.

Somnul

Ora la care mergem la culcare este foarte importantă. Specialiștii recomandă ca orele de somn la un adult să înceapă cu ora 22 sau 23, în funcție de ora de trezire. Însă nici nu vom fi mai odihniţi dacă ne ducem la culcare la ora 20.00, deoarece corpul nostru este încă activ, ne va fi greu să adormim rapid şi nu vom face decât să stresăm mai tare organismul. Nici să ne culcăm mereu târziu nu este bine chiar dacă dormim 8 ore.

Ore regulate de mese

Mâncatul haotic, intervalul prea mare sau prea mic între mese poate duce la pierderea siluetei sau la diferite afecțiuni gastrice.
Corpul nostru are nevoie de un anumit ritm în ingerarea de alimente, ritmicitate care să ii permită sa le digere pe cele consumate anterior și să le transforme în energie. În cazul în care tot timpul ronțăi ceva,  fără să îi lași o pauză stomacului tău, nu ii permiți să digere așa cum trebuie. Pe de altă parte, dacă organismul primește rar mâncare, el va tinde sa intre in panică, își va încetini procesele metabolice și va pune la păstrare o parte din ce primește în depozite de grăsime.

Evită prăjelile

Prăjelile sunt printre cei mai mari dușmani ai corpului nostru. Având în vedere conținutul foarte ridicat de grăsime de care nu avem nevoie, continuăm totuși să le introducem în organism. Cel mai bun sfat în acest caz ar fi să ne concentrăm mai mult pe folosirea cuptorului pentru preparatele culinare decât să le prăjim.

Mănâncă mai puțin înainte de culcare

Dacă masa principală într-o zi este cina, riști să fi lipsit de energie în ziua următoare, somnul nu va fi liniștit și riști să crești în greutate. Acestea sunt 3 lucruri care în timp, îți vor da peste cap întregul organism. Specialiștii recomandă să luăm o masă ușoară seara, cu 2-3 ore înainte de culcare.

Primește notificări în timp real pe dispozitivul tău, abonează-te acum.

Lasă un comentariu

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish. Accept Read More