Zecedouăzeci.ro
Mai mult decât idei

Vrei să slăbești? 20 de moduri care te pot ajuta

0 195

Cele mai potrivite strategii de slăbit sunt cele pe care le alegi în funcţie de corpul şi stilul tău de viaţă. Această listă cu mici trucuri care să te ajute să dai jos kilogramele în plus a fost creată cu ajutorul unor dieteticieni, doctori, psihologi, antrenori şi femei care au trecut prin asta.

Serveşte mâncarea direct de pe aragaz. Mănâncă direct din oala în care ai pregătit mâncarea şi vei mânca cu 10% mai puţin. Pune snacksurile şi chipsurile într-o singură pungă de unică folosinţă mai mare. Mâncând dintr-un recipient mai mare creşte senzaţia de saţietate cu până la 61%.

 Îndulceşte-ţi dimineaţa. Într-un studiu din 2012, cercetătorii de la Centrul Medical al Universităţii din Tel Aviv au descoperit că persoanele care au urmat o dietă şi au inclus la micul dejun o gustare dulce au pierdut cu 16 kg mai mult, în 8 luni, decât cei care au urmat o dietă cu un mic dejun mai puţin bogat în carbohidraţi.

Stabileşte o măsură. Cumpără-ţi o ţinută cu o mărime mai mică şi agaţ-o în dormitor pentru a-ţi aminti de scopul tău.

 Sari peste reclame. Un studiu al Universităţii din California a descoperit că imaginile cu alimente bogate în calorii stimulează centrul de control al apetitului din creier, declanşând senzaţia de foame.

Hrăneşte-ţi familia. Dacă membrilor familiei tale le place să se răsfeţe, cumpără-le gustări care ţie nu îţi plac.

Încordează-te. Încordează muşchii atunci când ai o poftă alimentară. O serie de studii publicate în Jurnalul Cercetării Consumatorilor din 2011 au descoperit că oamenii reuşesc să îşi controleze impulsurile alimentare atunci când îşi încordează un muschi pentru cel puţin 30 de secunde.

Schimbă-ţi obiectivele. Schimbă-ţi obiectivul de a slăbi 9 kg cu obiectivul de a slăbi 500 de grame de 20 de ori, şi fi mândră pentru fiecare kg pierdut.

Redu dimensiunile porţiilor. Mănâncă ce mănâncă şi familia ta, dar foloseşte aceeaşi porţie ca şi copilul tău.

Mănâncă supe. Mănâncă o porţie de supă de legume înainte de prânz; vei mânca cu 20% mai puţine calorii, sugerează cercetările realizate de Barbara Rolls, profesor în ştiinţe nutriţionale de la Universitatea de Stat din Pennsylvania.

Nu exagera cu mâncarea sănătoasă. Multe persoane mănâncă mâncare sănătoasă, cum este untul de migdale, dar au tendinţa de a ajunge la punctul în care aceasta încetează a mai fi o mâncare sănătoasă, excesul alimentar fiind dăunator pentru corpul tău.

Ulei pe pâine. Nu poţi să renunţi la pâine? Foloseşte ulei, nu unt. Vei mânca cu până la 23% mai puţină pâine şi 16% mai puţine calorii, potrivit unui studiu din Jurnalul Internaţional al Obezităţii, din 2003.

Vizualizează imaginea cu corpul dorit. Gândeşte-te la o imagine în care corpul tău este perfect. Când apar poftele, vizualizează imaginea. Repetând asta, creierul tău va înlocui poftele cu imaginea respectivă.

Fii activ în fiecare dimineaţă. Într-un studiu din 2012, cercetătorii Universităţii Brigham Young au descoperit că 45 de minute de exerciţii viguroase moderate reduc motivaţia ta pentru alimente.

Redu carnea. Mănâncă cu 80 % mai multe alimente care cresc şi nu mai mult de 20% alimente care merg.

Ascunde ciocolata. Dacă cei dragi mănâncă ciocolată roagă-i să o ascundă astfel încât să nu o găseşti. Îţi va fi mai uşor atunci când vor apărea poftele.

Distrage-ţi atenţia. Pofta alimentară durează, de obicei, aproximativ 10 minute. Distrage-ţi atenţia plimbându-te, citind o carte sau făcându-ţi manichiura.

Mănâncă încet. Mănâncă folosind beţisoare chinezeşti şi te vei sătura mai repede.

Echilibrează-ţi mesele. Mănâncă fibre şi proteine. Acestea ajută la menţinerea unui nivel de zahăr echilibrat şi nu vei mai avea pofte, spune Tanya Zuckerbrot, autorul cărţii “Miracolul dietelor care nu conţin carbohidraţi”.

Foloseşte mai mult oţet. Oţetul înainte de masă creşte senzaţia de saţietate. Mănâncă o salată cu 1-2 linguri de oţet înainte de prânz sau cină.

Împărtăşeşte cu ceilalţi. Spune-le celor dragi despre dieta pe care o urmezi şi astfel ei te vor ajuta să o respecţi, fiindu-ţi mai greu să renunţi în faţa lor.

Primește notificări în timp real pe dispozitivul tău, abonează-te acum.

Lasă un comentariu

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish. Accept Read More